![]() |
| Poemania |
L’obra “Poemania” de Anna Ballester, és una guia que ofereix als lectors, ja siguen
docents com pares o mares, una gran varietat d’activitats, mètodes i recursos
que fan als xiquets familiaritzar-se amb el gènere poètic. Aquest llibre el que
fa és mostrar-nos una gran quantitat d’activitats que podem posar en pràctica
amb els xiquets en la que ells s’ho passaran bé amb aquest gènere mentre
aprenen i descobreixen com expressar, mostrar i plasmar tant els seus
pensaments com els seus sentiments.
“Poemania” el que fa és
intentar crear un ambient de treball de manera
que transmeta i submergisca als alumnes en un món per a enriquir
l’expressió i comprensió verbal.
Aquest llibre té quatre blocs:
- Per a llegir poemes
- Per a memoritzar poemes.
- Per a escriure i recrear poemes.
- Per dramatitzar poemes.
Algunes activitats que
m’han agradat d’aquest llibre són ronda de sentiments i traca de rimes.
L’activitat de ronda de
sentiments és pot fer de diferents formes: per grups o per parelles. Si és en
grup, a cada grup li tocarà representar un sentiment i hauran d’aprendre un fragment del poema. Si és per parelles es farà
el mateix però de dos en dos. Aquesta activitat es repetirà amb diferents
sentiments en ambdós casos.
En traca de rimes, els
alumnes elegeixen per grups una de les targetes, les quals tenen escrita una
paraula. Tenen uns 10 minuts per escriure paraules que rimen. Tot seguit, es
mouran per tota la classe comparant les paraules. Després faran un xicotet
poema amb les paraules utilitzades i les que s’han inventat.
![]() |
| Llegir per a créixer |
En canvi, “Llegir per a
créixer” de Joan Carles Girbés és una guia que està més dirigida als pares. Aquesta
obra gira al voltant de quatre eixos
temàtics: la importància de la lectura, com contagiar el gust per la lectura,
consells per a escollir el llibre adequat i un conte per a començar.
L’acte de llegir porta molts beneficis però, a
tots els xiquets no els agrada llegar, per això hem de seguir una sèrie de
estratègies i mètodes per motivar-los i que descobrisquen l’amor per la
lectura.
Per aconseguir-ho ens
dóna alguns consells com tocar el llibre i la lectura ells mateixos , palpar-ho
i observar-ho. Això, ha de passar a l’escola però també s’ha de ficar en
pràctica a casa. Hem de fer de la
lectura una activitat quotidiana i des d’una edat ben primerenca, però, sense
obligar-los a llegar si no volen. Amb l’ajuda dels pares i els docents, els
xiquets descobriran i trobaran el fet de llegir com una mena
d’activitat motivadora i agradable. Des que els xiquets són menuts hem
d’endinsar-los en la lectura començant per cançons populars, endevinalles,
refranys i frases fetes. Amb la nostra ajuda i fent ús d’aquestes guies,
aconseguirem que els xiquets gaudisquen cada volta que agafen un llibre. Els
ajudarem a trobar la temàtica que més els agrada, els temes que més els
interessen, respectarem els seus gustos i interessos, i per descomptat , el seu ritme de lectura.
En conclusió, pense que aquestes
dues guies són un bon recurs per ajudar-nos a nosaltres com a futurs mestres i ajudar als xiquets i a les xiquetes a què
aprecien i troben la lectura com una cosa agradable, que ens aporta molts
beneficis i és imprescindible en les nostres vides, tant acadèmicament com de
forma personal.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada