dilluns, 9 de gener del 2017

PLA LECTOR: PROGRAMACIÓ D'ACTIVITATS D'AULA.

    Planificació a l'aula:
En totes les activitats farem abans una benvinguda de 10 minuts, on ens saludarem i passarem llista. Durant l'activitat central, farem l'activitat principal, que variarà segons el tipus de conte, aproximadament amb una durada de 40 minuts i després de la lectura, farem un comiat de 10 minuts, on avaluarem les activitats fetes eixe dia i ens acomiadarem.
    Avaluació de les activitats:
Cada dia en acabar les activitats a l'aula, les educadores realitzarem un treball d'avaluació, per a valorar si l'activitat ha sigut efectiva o no, i així, poder modificar-la.
    Proposta d'activitats:
ACTIVITAT 1: "En busca del beso"
-Duració: 30 minuts.
-Material: Paper amb imatges de besos i el llibre "En busca del beso" de David J. Melling.
-Objectius:
  • Fomentar la lectura.
  • Potenciar la cohesió del grup.
  • Afavorir la expressió de sentiments i emocions.
  • Utilitzar els contes com a medi de creativitat creant històries i aventures.

  • -Desenvolupament de l'activitat: 
  • En entrar a l'aula trobaran un llibre i la educadora començarà a contar històries plantejant una missió que consistirà en trobar els petons que el rei li donava al príncep en el conte. Així es farà a l'aula una xicoteta trobada de petons amb imatges del conte on trobaran darrere de cadascuna de les imatges missions del rei del conte (dir alguna cosa bonica al nostre company, donar-se una abraçada formant una pilota humana amb tota la classe, anant junts per la classe sense separar-nos...) Així fins arribar a l'últim petó que ens donarà la missió d'acabar el conte.

ACTIVITAT 2: "Pica, rasca"
-Duració: 40 minuts.
-Material: Paper amb imatges de la "senyora Pioja", pintura de cara de color marró i el llibre de "Pica, rasca" de Miriam Moss.
-Objectius:
  • Fomentar la lectura creativa.
  • Potenciar la cohesió del grup.
  • Afavorir la utilització dels contes a classe.

  • -Desenvolupament de l'activitat:
    Una vegada que estiguem tots a l'aula, escoltarem uns cops en la porta de classe i vorem una imatge fora d'una dona, la senyora Pioja. Aquesta senyora Pioja tindrà darrere seua un missatge que ens dirà que tenim que convertir-nos tots en polls si volem llegir el seu conte. Tindrem que pintar-nos tots la cara de color marró, ens despetinarem i farem carreres a la classe de polls, saltant. Una vegada superades les proves de polls escoltarem de nou els cops a la porta on estarà el conte que ens haurà deixat la senyora Pioja per a que comencem tots junts la lectura del seu conte.

ACTIVITAT 3: "Somies Lola?"
-Duració: 40 minuts aproximadament.
-Material: Cartolina amb un dibuix d'un zoo, imatges de diferents animals i el llibre de "Somies Lola?" de Mercè Anguera.
-Objectius:
  • Fomentar la lectura.
  • Potenciar la imitació i relació de sons dels animals.
  • Afavorir la utilització dels contes.

  • -Desenvolupament de l'activitat:
    A l'aula trobarem enganxat a una paret una cartolina amb un zoo dibuixat sense cap animal. Casualment, la educadora tindrà un llibre amb un zoo dibuixat en la portada i per a saber quins animals hi hauran en eixe zoo tindrà que contar-lo. Quan s'haja acabat la lectura del conte farem una prova per aconseguir les imatges dels animals del zoo per a que no estiga sense animals. Les proves tindran relació amb els animals del conte llegit com per exemple:
    Com els elefants, caminarem amb grans trepitjades per la classe.
    Com els pardalets, volarem com si fórem padals al ritme de la música.
    Com els micos, farem un concurs curtet de salts.
    Com les foques, cadascú amb una pilota al cap tindrà que arribar d'un lloc a altre de la classe sense que es caiga la pilota.
    Una vegada tots hagen fet les proves aconseguiran les imatges i ompliran el zoo.

ACTIVITAT 4: "La cosa que més dolor fa en el món"
-Duració: 40 minuts.
-Material: Papers amb les lletres soltes de la paraula mentida i el llibre "La cosa que més dolor fa en el món" de Paco Liván i Roger Olmos.
-Objectius:
  • Fomentar la lectura.
  • Reflexionar de manera senzilla els valors i contravalors que ens transmeten els contes.
  • Afavorir la expressió de sentiments als altres, emocions i situacions.

  • -Desenvolupament de l'activitat:
    A l'aula veuran escrit a la paret "Teniu que trobar-me". A partir d'aquest moments els xiquets curiosos tindran que trobar un llibre que estarà amagat en una bossa. Abans de començar el llibre es tindran que convertir en els protagonistes, en aquest cas són una hiena i un conill, farem un xicotet debat i en acabar, trobarem la cosa que més dolor fa en el món, que és la mentida. Aquesta paraula l'hauran de formar amb paperets que trobaran per l'aula. A continuació, es contarà el conte i comprovarem que és veritat que la mentida fa dolor al nostre cor, expressarem els nostres sentiments donant la nostra opinió.

ACTIVITAT 5: "De què fa gust la lluna?"
-Duració: 40 minuts.
-Material: Titelles d'animals de la història, palletes de plàstic i el llibre de "De què fa gust la lluna?" de Michael Grejniec.
-Objectius:
  • Fomentar la lectura en el que ell siga el protagonista.
  • Aprendre a cooperar.
  • Afavorir la creativitat.

  • -Desenvolupament de l'activitat:
    La educadora contarà el conte amb les titelles i després, es farà una activitat en el que ells mateixos siguen els protagonistes i tindran que contar una història amb les titelles d'animals que eixiran al llarg del conte com la tortuga, l'elefant, el lleó, el conill, el ratolí... etc.

ACTIVITAT 6: "El monstre de colors"
-Duració: 40 minuts.
-Material: Cinc pots de colors diferents, llapis, papers de colors i el llibre de "El monstre de colors" d' Anna Llenas.
-Objectius:

  • Fomentar la lectura.
  • Reflexionar sobre els valors que ens transmet el conte.
  • Afavorir els sentiments, les bones accions, les emocions...

  • -Desenvolupament de l'activitat:
    Tots junts a l'aula parlarem obertament dels sentiments, de situacions que ens han ocorregut que no ens hagen agradat o al contrari. Després, llegirem el conte del monstre de colors que està molt lligat amb les emocions. Per ajudar a aquest monstre farem activitats segons la emoció, cadascuna relacionada amb un color diferent com en el conte i la ordenarem en un pot també del mateix color que la emoció corresponent. Les emocions seran:
    La alegria de color groc, pintarem cares de felicitat en papers de color groc i els ficarem dins del pot de color groc, el pot de la alegria.
    La tristesa que serà de color blau, pintarem cares tristes en papers de color blau i els ficarem dins del pot blau, el pot de la tristesa.
    La ràbia de color roig, doblegarem papers de color roig i farem boletes per a fer una xicoteta guerra de boletes i les ficarem dins del pot de color roig, el pot de la ràbia.
    La por serà de color negre, farem un xicotet debat sobre què és la por i direm que ens dóna més por i escriurem cadascú alguna cosa que done por en papers que ficarem en el pot negre.
    La tranquil·litat de color verd, reflexionarem sobre què és i en un paper verd ficarem allò que ens relaxa més i el ficarem al pot verd.
    Al finalitzar, contarem el conte i farem cors per a donar als companys. El monstre del conte estarà molt content amb nosaltres perquè li haurem ajudat a ordenar i saber gestionar les seus emocions.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada