Durant
la segona setmana d'activitats complementàries vaig assistir a l'activitat
anomenada Gimcana poètica prevista per al dia 24 de novembre del 2016 de 11:00
h a 13:00h. L'activitat va estar organitzada i dirigida per Nuria Olmos
professora de l'assignatura de Formació Literària. L'objectiu que presentava
l'activitat era proposar grups cooperatius entre els assistents i treballar
textos poètics.
L'activitat
complementària constava a fer un recorregut per diverses classes per a poder
superar proves i aconseguir una recompensa si la professora considerava oportú
que la prova estava superada, una vegada superada es rebia un tros de paper que
finalment acabava en un poema. La Gimcana presentava distintes activitats
formades per grups d'unes deu persones. Les activitats eren gravar-se dient un
poema amb un sentiment de tristesa, amor, alegría,.. i al meu grup li va tocar
la tristesa, crear frases relacionades amb l'educació, crear un cal·ligrama que
el meu grup va fer una flor, buscar paraules que acabaren igual que una altra
que donava la professora i després crear un poema i finalment la creació d'una
figura amb diversos objectes.
L'activitat
té una gran relació amb l'educació literària ja que en totes les activitats
proposades es realitzaven frases relacionades amb l'educació, lectura de
poemes, creació de poemes... Per a poder aplicar-ho a l'Educació primària es
poden dur a terme les mateixes activitats ja que eren senzilles de realitzar i
es poden realitzar a qualsevol edat encara que no sempre s'utilitzarà el mateix
repertori respecte al vocabulari. Respecte al material, era un material senzill
d'utilitzar ja que eren pintures, retoladors, bolígrafs, trossos de paper...
Pense
que l'activitat ha estat molt be plantejada perquè ha sigut una manera diferent
d'ensenyar qualsevol aspecto sobre l'educació literària, ja que a través
d'activitats o jocs també es pot aprendre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada