Se
sol entendre per competència una combinació de coneixements,
destreses i actituds que es consideren necessaris per a un determinat
context. No es pensa en una competència que garanteixa l'eficàcia
professional, sinó que potencie l'excel·lència personal.
En
el fenomen de la comunicació mediàtica, el llenguatge, per exemple,
no es pot entendre sense la tecnologia. De la mateixa manera, ni la
ideologia ni l'estètica poden entendre sense el llenguatge. Però
això no és obstacle perquè hi haja aproximacions educatives al
fenomen de la comunicació mediàtica que estan polaritzades, de
manera prioritària o exclusiva, en la dimensió tecnològica,
oblidant
la dels llenguatges. Com les cal atenen les dimensions de la
tecnologia i dels llenguatges simplement perquè els estudiants
puguen reproduir de manera acrítica les rutines productives dels
mitjans de masses convencionals. És a dir, que atenen la dimensió
dels llenguatges, però marginen la de la ideologia i els valors. O
que atenen aquesta i obliden la dimensió estètica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada